Sähköposti joulupukille

Rakas joulupukki,

kirjoitan sinulle pitkästä aikaa. Anteeksi se viimekertainen asiakaspalautteeni, mutta ymmärräthän, että palapeli pelikonsolin sijasta oli pettymys (voisin olla nyttemmin kovapalkkainen koodari Balilla harmaan suomalaisen keskijohtajan sijasta, mutta ei mennä siihen). Olen sittemmin opetellut käsittelemään paremmin sidosryhmiä.

Toivoisin meille firmaan kaikenlaista pientä sieltä Korvatunturilta.

  1. Tekoäly, tai laita vaikka parikin tulemaan. Chattibotti meillä jo hyriseekin, ja siitä onkin tullut mieleeni, että mitä enemmän sen tyyppisiä, sen parempi.
  2. Lohkoketjua tarvittaisiin ihan päivittäin. Raha seisoo välittäjillä, pankeilla, operaattoreilla, välimiehillä ja -naisilla, ja byrokratia maksaa.
  3. Me ollaan tähän asti itse päätetty mitä asiakkaat meiltä saavat ostaa, mutta ollaan nyt tultu siihen käsitykseen, että voisihan niiltäkin kysyä. Listaan siis asiakasymmärrystä, palvelumuotoilun osaamista ja tosi iso paketti design thinkingiä, että saadaan koko porukan asenteet kääntymään ja opittaisiin pitämään henkilöstöstäkin sitten parempi huoli.
  4. Tuosta palvelumuotoilusta tuli mieleeni, että onhan se vanhanaikaista, että markkinointi kauppaa vasta valmista tuotetta. Kasvuhakkeri tai pari tekisi terää.
  5. Tämä on ehkä kiireisin lahjatoive: päivityslataus johtoryhmälle ja keskijohdolle. En tarkoita käyttöliittymää, sitä on jokunen itsekin plastiikkakirurgilla ja hammaslääkärillä päivittänyt, vaan ihan sellaista käyttöjärjestelmäpäivitystä, jossa vanhentunut tieto korvataan uudemmalla, pinttyneet luulot aktiivisella uteliaisuudella ja sisäänpäin kääntyneisyys raikkaalla asenteella, ja putsataan vaikut korvista pois. Ripaus leikkimieltä mukaan.

(Laita kiitos myös se Commodore 64 tulemaan, en laita viivästyksestä laskua).

Ystävällisin terveisin

keskijohtaja

 

Liisa Kotilainen

Liisa on digitaalisen median, myynnin ja markkinointiviestinnän vahva ammattilainen, jonka kokemuksesta ja osaamisesta on hyötyä sekä strategisissa että operatiivisissa hankkeissa, niin uuden suunnittelussa kuin muutosjohtamisessakin. Strategiatyö, mahdollisuuksien hyödyntäminen ja ideoiden kaupallistaminen ovat henkilöjohtamisen ohella Liisan vahvuusalueita.

Kommentit