We kindly inform that your browser is no longer supported by Microsoft.

Please switch to a more secure browser such as Chrome or Firefox.

Mainoskakku uudesta perspektiivistä

Mainoskakku

Markkinointi-ihmiset seuraavat markkinointiviestinnän kehitystä ”mainoskakkujen” avulla: pieni mainoskakku tarkoittaa mediamainonnan määrää ja suuri mainoskakku kaikkea markkinointiviestintää. Vuonna 2012 pienen mainoskakun koko oli 1,4 miljardia euroa ja suuren mainoskakun 3,4 miljardia euroa.

Maan tapa on esittää mainoskakut aina piirakkakaaviona, joista ilmenee markkinointirahan jakautuminen tarkasteluvuonna.

Tarvitsimme erääseen toimeksiantoomme kuvaajaa markkinointiviestinnän eri lajien kehityksestä pidemmältä ajalta. Emme löytäneet tällaista kuvaa mistään, joten teimme sen itse. Saammeko esitellä: mainoskakku uudesta perspektiivistä!

Suuri mainoskakku 2007-12

Markkinointiviestinnän määrä Suomessa, miljoonia euroja

Luvut: Mainonnan neuvottelukunta

 

Lähetä viesti

Heräsikö ajatuksia? Lähetä viesti.

Pyrimme vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.