Tommi Rissanen – Blogi

Tommi Rissanen

Tommi Rissanen

Tommin vahvimpia osaamisalueita ovat uudet teknologiat ja palvelut erityisesti liiketoimintamallien ja niiden muutosten näkökulmasta. Hän tuntee perusteellisesti pelien, on-demand-videon sekä mobiili- ja online-sisältöjen ansaintamalleihin ja jakeluun liittyvät seikat. Tommi on erikoistunut lisäksi digitaalisiin ekosysteemeihin ja kehittämistoiminnan arvoverkkoihin. Tommi väittelee tohtoriksi keväällä 2019 LUT Kauppakorkeakoulussa aiheesta business model experimentation.

Digital Media Finland on valittu palveluntuottajaksi ELY-keskusten tarjoamiin konsultointipalveluihin. Tommi toimii asiantuntijana aihealueella Tuottavuus ja talous, jonka tarkoituksena on pk-yrityksen tuottavuuden, talouden ja digitalisaation edistäminen.

puh. 040 164 5364
etunimi.sukunimi@nulldigitalmedia.fi

Timo Argillander – Blogi

Miten liiketoimintamallia muutetaan?

Kirjoitin muutama viikko sitten Ikean kahdesta suuresta liiketoimintamallimuutoksesta, joiden taustalla on vahva asiakasymmärrys. Liiketoimintamallien muutoksesta on helppo viisastella jälkikäteen onnistuneiden esimerkkien kautta. Tässä kirjoituksessa pohdin […]

Konsulttina Business Finland –hankkeissa

Säätytalolla järjestettiin 2.10.2018 Business Finlandin Median Innovaatiotuki –ohjelman päätösseminaari. Digital Media Finland on konsultoinut yli kymmentä median innovaatiotukea saanutta hanketta, joten olimme seminaarissa vahvasti edustettuna, […]

Tubettamisen nykytila

Viime viikolla Messukeskuksessa järjestettiin jo viidettä kertaa Tubecon. Osallistuin tapahtumaan ensimmäistä kertaa kännykkävideosukupolveen kuuluvien lasteni kanssa tavoitteenani ymmärtää mistä tässä ilmiössä on kyse, ja miten […]

Radio on uusi suosikkimediani

Yhä harvemmassa kodissa kokoonnutaan enää illalla television ääreen katsomaan sarjoja, elokuvia tai edes uutisia. Meillä jokainen viettää ison osan kotonaoloajastaan omassa kuplassaan seuraten niitä sisältöjä, […]

Elokuva(teatteri)bisnes kukoistaa

Finnkinon vastustaminen on nyt muodikasta. Se on kuitenkin täysin turhaa. Lue Tommin analyysi elokuvateatteriliiketoiminnan viimeaikaisista muutoksista Suomessa Markkinointi & Mainonnasta.

Olemmeko tekoäly- ja lohkoketjukuplassa?

Tekoäly ja lohkoketju ovat tämän hetken kaksi kuuminta teknologiatrendiä. Molempiin sisältyy paljon sekä realistisia että epärealistisia odotuksia. Tommi tarkastelee aihetta Marmain blogissaan.

Sosiaalinen media vallan välineenä

Sosiaalisen median palveluista on tullut globaaleja broadcast-alustoja. Niiden avulla voi saavuttaa miljoonayleisön sekunneissa ja sanoma leviää sitä varmemmin, mitä radikaalimpia ajatuksia se sisältää. Lue Tommin […]