Tommi Rissanen – Blog

Tommi Rissanen

Tommi Rissanen

Tommi knows his way around the latest technologies and online services, especially when it comes to building and changing business models. He has long experience in business model development and building R&D projects related to AI, game development, other media and a number of other fields. He is also specialized in digital ecosystems and value networks in the field of business development. He is currently finalizing his doctoral thesis on business model experimentation at LUT School of Business.

tel. +358 40 164 5364
firstname.lastname@nulldigitalmedia.fi

Timo Argillander – Blogi

Miten liiketoimintamallia muutetaan?

Kirjoitin muutama viikko sitten Ikean kahdesta suuresta liiketoimintamallimuutoksesta, joiden taustalla on vahva asiakasymmärrys. Liiketoimintamallien muutoksesta on helppo viisastella jälkikäteen onnistuneiden esimerkkien kautta. Tässä kirjoituksessa pohdin […]

Konsulttina Business Finland –hankkeissa

Säätytalolla järjestettiin 2.10.2018 Business Finlandin Median Innovaatiotuki –ohjelman päätösseminaari. Digital Media Finland on konsultoinut yli kymmentä median innovaatiotukea saanutta hanketta, joten olimme seminaarissa vahvasti edustettuna, […]

Tubettamisen nykytila

Viime viikolla Messukeskuksessa järjestettiin jo viidettä kertaa Tubecon. Osallistuin tapahtumaan ensimmäistä kertaa kännykkävideosukupolveen kuuluvien lasteni kanssa tavoitteenani ymmärtää mistä tässä ilmiössä on kyse, ja miten […]

Radio on uusi suosikkimediani

Yhä harvemmassa kodissa kokoonnutaan enää illalla television ääreen katsomaan sarjoja, elokuvia tai edes uutisia. Meillä jokainen viettää ison osan kotonaoloajastaan omassa kuplassaan seuraten niitä sisältöjä, […]

Elokuva(teatteri)bisnes kukoistaa

Finnkinon vastustaminen on nyt muodikasta. Se on kuitenkin täysin turhaa. Lue Tommin analyysi elokuvateatteriliiketoiminnan viimeaikaisista muutoksista Suomessa Markkinointi & Mainonnasta.

Olemmeko tekoäly- ja lohkoketjukuplassa?

Tekoäly ja lohkoketju ovat tämän hetken kaksi kuuminta teknologiatrendiä. Molempiin sisältyy paljon sekä realistisia että epärealistisia odotuksia. Tommi tarkastelee aihetta Marmain blogissaan.

Sosiaalinen media vallan välineenä

Sosiaalisen median palveluista on tullut globaaleja broadcast-alustoja. Niiden avulla voi saavuttaa miljoonayleisön sekunneissa ja sanoma leviää sitä varmemmin, mitä radikaalimpia ajatuksia se sisältää. Lue Tommin […]