Kirja ja elokuva voivat selvitä digimurroksesta

Digimurros myllertää useimmat median muodot, mutta kirja ja elokuva voivat pitää pintansa lähes nykymuodossaan.

Elokuvakäyntien määrä pysyi Suomessa viime vuonna ennallaan mukavassa 8,7 miljoonassa käynnissä, ja kansainvälisesti McKinseyn arvion mukaan elokuvateatterien liikevaihto kasvaa lähivuosina hyvää viiden prosentin vuosivauhtia. Elokuvamainonta kasvoi viime vuonna Suomessa 13 prosenttia. Lisäksi Finnkinon emoyhtiö vaihtoi viime kuussa omistajaa 870 miljoonan euron kaupalla.

Lue koko kirjoitus Markkinointi&Mainonnasta!

Timo Argillander

Timo toimii sijoitusyhtiö IPR.VC:n managing partnerina ja Digital Media Finlandissa neuvonantajana. Timolla on pitkä kokemus strategiatyöstä ja muutoshankkeiden läpivienneistä yrittäjän, ammattijohtajan, konsultin ja sijoittajan rooleissa. Timon erikoisalaa ovat muuttuvien liiketoimintaympäristöjen ansaintamallit ja teknologiamuutosten tulkinta.

Kommentit