Juminpoistopalvelua pk-yrityksille

Jos sinulla on lihasjumi, niin ensimmäisenä saattaa tulla mieleen hierojalle meneminen. Hieronta on useimmiten ihanaa ja siitä tulee hyvän olon tunne jälkikäteen. Vaikutus kestää kuitenkin valitettavan lyhyen aikaa ja jumi tulee harmillisen pian takaisin.

Kaiken aikaa käynnissä oleva ja edelleen kasvava liiketoimintojen digitalisoituminen voi aiheuttaa pk-yrityksille pysyviäkin jumitilanteita, jotka vaativat aktiivista ja pitkäjänteistä toimintaa jumien purkamiseksi. Rennolla ja hyväkuntoisella kropalla yltää parempiin suorituksiin. Samoin voisi ajatella joustavasta ja digitaalisuutta oikealla tavalla liiketoiminnassaan hyödyntävästä pk-yrityksestä.

Työterveyshuollosta voi tehdä kattavan sopimuksen, joka mahdollistaa työterveyslääkärin ja –hoitajan palveluiden lisäksi erikoislääkärin sekä muiden asiantuntijoiden palvelut.

Liiketoiminnan asiantuntijakumppanuus pk-yrityksille on samantyyppinen sopimus, joka kattaa laajasti liiketoiminnan kehittämisen palvelut. Digitaalisen maailman liiketoiminnan kehittämisen osalta tällainen palvelusopimus voi sisältää mm. seuraavia elementtejä:

  • digitaalisen liiketoiminnan strategiajumin poisto
  • digitaalisen markkinointijumin poisto
  • teknologiajumin poisto
  • liiketoiminta- ja ansaintamallijumin poisto
  • kansainvälistymisjumin poisto
  • rahoitusjumin poisto
  • kehityshankejumin poisto
  • tekijänoikeusjumin poisto

Asiantuntijakumppanuus lähtee liikkeelle yhden tai kahden vuoden tehokuurina, jonka jälkeen pk-yritys voi käyttää asiantuntijapalveluita tarpeen mukaan.

Mitä tällainen laaja-alainen digimaailman asiantuntikumppanuus sitten maksaa? Kuukausitasolla selvästi vähemmän kuin yhden pätevän asiantuntijan kuukausipalkka.

Oman kokemuksen mukaan tuttu lääkäri löytää nopeammin oikeanlaisen ratkaisun terveysongelmaan. Konsultointikin toimii paremmin tuloksin, jos yksittäisten toimeksiantojen sijaan pk-yrityksen ja konsultin välille rakennetaan pitkäaikainen asiantuntijakumppanuus.

Digital Media Finland Oy tarjoaa myös pk-yrityksille laaja-alaisen asiantuntijatiimin digitaalisen maailman liiketoiminnan, sisältöjen, teknologioiden ja kuluttajakäyttäytymisen alueella.

Virpi Martikainen

Virpi on digitaalisen median liiketoiminnan osaaja, jonka toimialatuntemus kattaa internet- ja mobiilipalvelut, musiikin ja pelit. Hänellä on pitkä kokemus telekommunikaatio- ja sisältöalojen tuotekehityshankkeiden johtamisesta ja toteuttamisesta, strategiaprosesseista sekä strategioiden käytäntöön viemisestä. Hallitustyöskentelyyn Virpi on perehtynyt yrityssparrausten lisäksi suorittamalla Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -tutkinnon. Digital Media Finland on valittu palveluntuottajaksi ELY-keskusten tarjoamiin konsultointipalveluihin. Virpi toimii asiantuntijana aihealueella Innovaatioiden kaupallistaminen, jonka tarkoituksena on pk-yrityksen liiketoiminnan kehittäminen innovaatioita hyväksi käyttäen.

Kommentit