Referenssit

Jokainen asiakas on meille yksilö. Patenttiratkaisujen sijaan tarjoamme räätälöityjä ratkaisuja ja konsulttijargonin sijaan konkretiaa. Alla esimerkkejä siitä, kuinka olemme auttaneet nykyisiä asiakkaitamme vahvistamaan liiketoimintaansa.

Jokainen asiakas on meille yksilö. Patenttiratkaisujen sijaan tarjoamme räätälöityjä ratkaisuja ja konsulttijargonin sijaan konkretiaa. Alla esimerkkejä siitä, kuinka olemme auttaneet nykyisiä asiakkaitamme vahvistamaan liiketoimintaansa.

Näin voimme auttaa yritystäsi

Kehityshankkeet: Sanoma Media Finland

Sanoma Media Finland on Sanoma-konserniin kuuluva mediayhtiö, jonka liiketoimintayksiköitä ovat Sanoma Lifestyle, Kids Media, Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat ja Nelonen Media.

Yritys on digitalisoinut onnistuneesti sisäiset prosessinsa ja tarjoomansa rajussa mediamurroksessa. Sanoma Media Finland ja ennen kaikkea Helsingin Sanomat etsii uusia keinoja yhdistää uusin teknologia vahvaan journalistiseen perinteeseen.

DMF on auttanut Sanoma Media Finlandia muodostamaan kehitystarpeista projekteja ja hakemaan niille Business Finlandin sekä Google Digital News Initiativen (DNI) tukea jakamaan projekteihin liittyviä riskejä. Projektit ovat liittyneet tekoälyyn ja sen soveltamiseen medialiiketoiminnassa. Projektin muodostamisen lisäksi DMF on osallistunut vahvasti niiden
toteutukseen ja raportointiin.

Lisätietoja: Vesa Lindqvist, liiketoiminnan kehityspäällikkö

Digitalisoiminen: Viestilehdet

Viestilehdet Oy on satavuotias mediatalo, joka on keskittynyt maa- ja metsätalouteen liittyvien sisältöjen julkaisuun. Viestilehdet on erittäin kannattava mediayhtiö.

Viestilehdet on tarttunut digitalisaation mahdollisuuksiin sekä strategisella että operatiivisella tasolla, ja reagoinut kuluttajien ja mainostajien käyttäytymisen muutokseen.  Olemme avustaneet Viestilehtiä useiden vuosien ajan strategian terävöittämisessä, henkilöstön digikoulutuksessa ja digitaalisen B2B-myynnin kasvattamisessa. Lisäksi konsulttimme on toiminut vuoden ajan vuokrajohtajana digitaalisen liiketoiminnan kehittämisessä ja johtoryhmän jäsenenä.

Lisätietoja: Tero-Pekka Hämäläinen, toimitusjohtaja

Strategia: Aito Media

Aito Media on yksi Suomen suurimmista tv-tuotantoyhtiöistä, joka tuottaa vuosittain yli 200 tuntia ohjelmistoa kotimaisille tv-kanaville ja kansainväliseen levitykseen. Aito Media Groupiin kuuluvat myös Studio Mediapolis ja Aito & Haapasalo Entertainment.

DMF on auttanut Aito Mediaa kasvustrategian laadinnassa, strategian toteuttamisessa sekä kansainvälistymisessä. Yhteistyö alkoi vuonna 2010. Yhtiön johtoryhmää on valmennettu strategiseen suunnitteluun ja strategian seurantaan sekä kansainväliseen yritystoimintaan.

Lisäksi DMF on auttanut vuonna 2013 ja 2017 toteutuneissa yrityskaupoissa. Ensiksi mainitussa kansainvälinen Content Media Corporation osti yhtiöstä 50,1 % osuuden äänivallasta. Jälkimmäisessä kaupassa äänivallan enemmistön hankki itselleen ranskalainen Lagardère Studios.

Aito Media on noussut haastajan roolista yhdeksi merkittävimmistä tv-tuotantoyhtiöistä Suomessa. Yhtiön liikevaihto on viisinkertaistunut 2010-luvulla ja nousi vuonna 2017 yli 10 miljoonaan euroon.

Lisätietoja: Ilkka Hynninen, toimitusjohtaja

Kasvu ja kansainvälistyminen: Visedo

Visedo Oy on voimakkaasti kasvava lappeenrantalainen teknologiayhtiö, joka kehittää maailman johtavia raskaan liikenteen ja työkoneiden sähköisiä voimansiirtoratkaisuja.

DMF auttoi yhtiön johtoa laatimaan yhtiölle kasvu- ja kansainvälistymisen strategian. Osana strategiaa tehtiin yhtiön prosessien ja toimintatapojen kehitystyötä sekä digitaalisen toiminta-alustan konseptointia ja hyödyntämistä. Yhtiöön ja sen tuotteisiin kohdistuneen maailmanlaajuisen kysynnän pohjalta laadittiin liiketoiminta-alueittain ja maantieteellisesti fokusoitu kansainvälistymisstrategia. Yhtiölle tehtiin myös rekrytointisuunnitelma ja kasvun edellyttämä rahoitussuunnittelu.

Lokakuussa 2017 Danfoss A/S osti yhtiön.

Lisätietoja: Kimmo Rauma, toimitusjohtaja

Rahoitus: Tubecon

Tubecon on YouTubeen ja muille alustoille sisältöä luovien sometähtien, fanien sekä brändien uniikki kohtaamispiste.

Tubeconin visio on laajentua Euroopan laajuiseksi tapahtumaverkostoksi ja kehittyä lisensoinnin kautta kansainväliseksi media-alustaksi.

Kasvustrategian toteuttamista ja kansainvälistymisen toimenpiteitä varten yhtiö on tarvinnut ulkopuolista rahoitusta.

DMF auttoi Tubeconia Tekes-rahoituksen (nykyisin Business Finland) saamisessa alkuvaiheen Tempo-rahoituksesta Nuoret innovatiiviset yritykset -rahoitukseen saakka. Rahoitushankkeiden projektisuunnitelmat laadittiin yhteistyössä ja täsmennettiin liiketoimintasuunnitelmaa. Lisäksi laadimme rahoitushakemukset ja avustimme rahoituskeskusteluissa.

Lisätietoja: Jaakko Kievari, toimitusjohtaja