We kindly inform that your browser is no longer supported by Microsoft.

Please switch to a more secure browser such as Chrome or Firefox.

Palvelut ja sesongit

Palvelut

Pääsiäinen on parasta sesonkia hiihtokeskuksille

Voit helposti törmätä ainakin kahteen erilaiseen suksivuokraamon palveluprosessiin, kun haluat vuokrata monot ja sukset kahdelle lapsellesi. Lähdetään siitä, että olet uusi asiakas molemmissa.

Ensin pieni ja sympaattinen vuokraamo.

Menet sisään ovesta, jossa lukee vuokraamo. Samaan aikaan vuokraamoon on pölähtänyt bussilastillinen hiihtoturisteja. Muistelet jotain aiempaa vuokraamokokemusta ja hoksaat, että monot pitää valita ensin. Onnistut sukkuloimaan itsesi ja kaksi lasta ihmismassan läpi monohyllylle. Mikä olikaan lasten kenkien koko? Okei, etsitään vastaavan kokoiset monot hyllystä. Sovitetaan lasten jalkoihin ja säädetään kolme lukkoa sopivalle. Lämmin tulee, mutta ei se mitään.

Seuraavaksi sukset. Siihen tarvitaan jo ammattilaisen apua. Kerrot, että lapset ovat lasketelleet vasta vähän aikaa. Otetaan siis mieluummin helposti kääntyvät kuin liian pitkät sukset. Mikä on lapsen paino ja monon koko? Ammattilainen säätää siteet ruuvaamalla ne kohdilleen. Sitten täytetään lappu, johon merkitään omat tiedot ja vuokrausaika. Seuraavaksi maksetaan. Viimein tunget itsesi ja lapset ulos samasta ovesta, josta tulit sisään. Huh, huh. Periaatteessa hyvää palvelua, mutta tunti meni ennen kuin päästään laskemaan.

Tai siis sitten kun hissiliput on ostettu. Siellä odottaa seuraava jono. Miten voi olla, että kestää niin kauan? Puolen tunnin päästä on viimein hissiliput hankittu ja päästään mäkeen.

Sitten suuri ja tehokas vuokraamo.

Menet sisään ovesta, jossa lukee vuokraamo. Huomaat kyltin, jossa kehotetaan täyttämään vuokraajan tiedot etukäteen määrämuotoiselle lomakkeelle. Täälläkin on bussilastillinen hiihtoturisteja, mutta jostain syystä tungos puuttuu. Seuraavaksi monojen valinta hyllystä. Uudenoloiset monot, helppo lukkosysteemi. Sitten palvelutiskille, jossa etukäteen täytetyn lapun tiedot menevät järjestelmään. Nopeat säädöt siteeseen. Tämän jälkeen toisesta ovesta ulos ja mäkeen. Olipas helppoa ja vaivatonta. Ei tullut pahemmin hiki ja aikaakin kului vain vartti. Jatkossa vuokraaminen on vielä nopeampaa ja joustavampaa, kun sisään tullessa voit kirjata itsesi automaatilla vuokrausjärjestelmään sisälle.

Hissilippujen osto tapahtuu eri paikasta. Sekin melko tehokkaasti.

Ei voi mitään. Palvelumuotoilu ja uusi teknologia tekivät vaikutuksen. Toivottavasti pieni ja sympaattinenkin voisi päästä samaan. Tai käydään siellä sitten sesonkien ulkopuolella, kannatuksen vuoksi.

Sujuvaa pääsiäistä!

Virpi Martikainen
Virpi Martikainen

Virpi on uusien liiketoimintojen sparraaja, jonka toimialatuntemus kattaa muun muassa internet- ja mobiilipalvelut. Virpillä on pitkä kokemus markkinamuutosta hyödyntävien tuotekehityshankkeiden johtamisesta ja toteuttamisesta, myynnistä, strategiaprosesseista sekä strategioiden käytäntöön viemisestä. Virpi tuntee hyvin yritysten kehittämiseen suunnatut rahoitusinstrumentit Hallitustyöskentelyyn Virpi on perehtynyt yrityssparrausten lisäksi suorittamalla Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -tutkinnon.

Lähetä viesti

Heräsikö ajatuksia? Lähetä viesti.

Pyrimme vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.